Przy ul. Wileńskiej 14 powstanie inwestycja o nazwie Nowa Wileńska. Kompleks utworzy budynek mieszkalny, w którym zaprojektowano 142 mieszkania o powierzchni 25 – 83 mkw. Na tej samej działce powstanie również supermarket o powierzchni 1,3 tys. mkw. ulokowana od strony al. Solidarności. Ceny mieszkań wynoszą 7 – 7,9 tys. zł za 1 mkw. Prace zakończą się w I kw. 2013 roku.
Budynek będzie liczył osiem kondygnacji, jego niższa część zaś pięć. Mieszkańcy będą mogli korzystać z ogrodu na tarasie dachowym na poziomie pierwszego piętra. Do mieszkań na parterze przypisano ogródki (do 42 mkw.), a lokale na wyższych piętrach będą miały tarasy częściowo położone na dachach (do 76 mkw.). Na poziomie -1 rozplanowano parking podziemny, a na parterze budynku od strony ul. Wileńskiej znalazło się miejsce na lokale handlowe. Po zakończeniu kilkuletnich robót w swoim sąsiedztwie mieszkańcy będą mieli do dyspozycji stację metra Dworzec Wileński (a w nieco bardziej odległej przyszłości – stację Szwedzka).
– Swoją koncepcją architektoniczną projekt nawiązuje do architektury Starej Pragi – głoszą reklamy Budremu. Tymczasem by rozpocząć prace budowlane, firma zrównała z ziemią zabytkową praską parowozownię. Ten 150-letni budynek zakończył swój żywot po boju z konserwatorem zabytków.
Rozbiórka zaczęła się dwa lata temu, gdy parowozownia była w trakcie procedury wpisywania do rejestru zabytków. Już na placu budowy wojewódzka konserwator wypełniła stosowne dokumenty. Budrem wstrzymał rozbiórkę, ale nie na długo, bowiem w czerwcu 2010 r. decyzję konserwatora uchylił sąd. Teren niszczał, a po działaniach dewelopera ruiny zabytku groziły zawaleniem. Porządkowanie parceli ruszyło nieco ponad miesiąc temu. Mimo posiadania prawomocnego pozwolenia na budowę firma aż do teraz oficjalnie milczała na temat przyszłego kształtu inwestycji.
Reklama