Przy ul. Wileńskiej 14 powstanie inwestycja o nazwie Nowa Wileńska. Kompleks utworzy budynek mieszkalny, w którym zaprojektowano 142 mieszkania o powierzchni 25 – 83 mkw. Na tej samej działce powstanie również supermarket o powierzchni 1,3 tys. mkw. ulokowana od strony al. Solidarności. Ceny mieszkań wynoszą 7 – 7,9 tys. zł za 1 mkw. Prace zakończą się w I kw. 2013 roku.
Budynek będzie liczył osiem kondygnacji, jego niższa część zaś pięć. Mieszkańcy będą mogli korzystać z ogrodu na tarasie dachowym na poziomie pierwszego piętra. Do mieszkań na parterze przypisano ogródki (do 42 mkw.), a lokale na wyższych piętrach będą miały tarasy częściowo położone na dachach (do 76 mkw.). Na poziomie -1 rozplanowano parking podziemny, a na parterze budynku od strony ul. Wileńskiej znalazło się miejsce na lokale handlowe. Po zakończeniu kilkuletnich robót w swoim sąsiedztwie mieszkańcy będą mieli do dyspozycji stację metra Dworzec Wileński (a w nieco bardziej odległej przyszłości – stację Szwedzka).
– Swoją koncepcją architektoniczną projekt nawiązuje do architektury Starej Pragi – głoszą reklamy Budremu. Tymczasem by rozpocząć prace budowlane, firma zrównała z ziemią zabytkową praską parowozownię. Ten 150-letni budynek zakończył swój żywot po boju z konserwatorem zabytków.
Rozbiórka zaczęła się dwa lata temu, gdy parowozownia była w trakcie procedury wpisywania do rejestru zabytków. Już na placu budowy wojewódzka konserwator wypełniła stosowne dokumenty. Budrem wstrzymał rozbiórkę, ale nie na długo, bowiem w czerwcu 2010 r. decyzję konserwatora uchylił sąd. Teren niszczał, a po działaniach dewelopera ruiny zabytku groziły zawaleniem. Porządkowanie parceli ruszyło nieco ponad miesiąc temu. Mimo posiadania prawomocnego pozwolenia na budowę firma aż do teraz oficjalnie milczała na temat przyszłego kształtu inwestycji.