Przygotowania do realizacji II etapu osiedla City Apartments rozpoczęła firma ROBYG. Deweloper złożył wniosek o pozwolenie na budowę tej fazy inwestycji i rozpoczął przedsprzedaż mieszkań. Sprzedaż z prawdziwego zdarzenia powinna się rozpocząć po uprawomocnieniu pozwolenia na budowę. "Rozpoczęcie prac budowlanych planujemy na przełom sierpnia i września 2010 r. Mieszkania powinny być gotowe z końcem 2011 r." - mówi Oscar Kazanelson, szef rady nadzorczej ROBYGA.

Reklama

Drugi etap

W II fazie City Apartments powstanie blisko 230 mieszkań i lokali usługowych. Uwagę zwracać będzie elewacja budynku. Zostanie ona ozdobiona naturalnym kamieniem – w dolnej części będzie to piaskowiec w dwóch odcieniach szarości, a dla kontrastu pojawi się też biały tynk. Na wyższych kondygnacjach kolor tynku będzie już zbliżony do odcieni elementów kamiennych, dodatkowo pojawią się też elementy wykonane z drewna, w odcieniu ciepłego brązu. Autorem projektu II etapu City Apartments jest pracownia Atelier 3 Girtler & Girtler. Powierzchnie zaprojektowanych w budynku mieszkań wyniosą od 40 do 120 mkw.

"Średnia cena za 1 mkw. w obu etapach City Apartments wynosi ok. 8 tys. zł" - mówi Oscar Kazanelson. Kryzys najwyraźniej ograniczył apetyty dewelopera. Gdy pod koniec 2007 r. ruszała budowa pierwszego etapu projektu stawki za 1 mkw. wynosiły od 9 do ok. 12 tys. zł.

Reklama

Podwyższony standard

Deweloper przekonuje, że jego mieszkania warte są takiego wydatku. "Zgodnie z przyjętą strategią eco friendly powstający budynek będzie wyposażony w rozwiązania służące ochronie środowiska. Na dachu zainstalowane zostaną kolektory słoneczne umożliwiające podgrzewanie ciepłej wody użytkowej. Powstanie też system zapewniający zbieranie wody deszczowej i jej wykorzystanie do utrzymania czystości i podlewania zieleni" – czytamy w informacji prasowej przesłanej przez ROBYGA.

Przyszli mieszkańcy mogą też liczyć na wynoszącą 2,90 m wysokość lokali, drewnianą stolarkę okienną w mieszkaniach, reprezentacyjne wykończenie części wspólnych oraz zielony dziedziniec wewnętrzny służący wszystkim lokatorom. Według dewelopera atutem City Apartments jest też lokalizacja projektu – tuż przy granicy Śródmieścia, w pobliżu kilku węzłów komunikacyjnych, gwarantująca dobry dostęp do transportu publicznego. Przy okazji omawiania lokalizacji nie można pominąć ważnego szczegółu. Osiedle ROBYGA, podobnie jak projekt Zielony Żoliborz firmy Turret, usytuowane będzie w bezpośredniej bliskości uczęszczanej linii kolejowej. Kwestia odgrodzenia obu kompleksów od tego uciążliwego sąsiedztwa pozostaje nadal otwarta.

Reklama

Większy Żoliborz

Osiedle City Apartments, mimo że położone na 5,7-hektarowej działce, na której ma w sumie powstać ponad 1,2 tys. mieszkań, jest tylko jednym z wielu dużych projektów planowanych na Żoliborzu Południowym. Kolejnym pod względem zaawansowania prac jest wspomniana już inwestycja Zielony Żoliborz, którego deweloperem jest firma Turret Development. Deweloper rozpoczął wiosną prace nad budową I etapu kompleksu. W ramach tej fazy powstanie budynek o powierzchni całkowitej nadziemnej 36 tys. mkw. oraz powierzchni użytkowej mieszkań 20 tys. mkw.

W pierwszym etapie wybudowane zostaną 303 mieszkania o metrażu od 26 do 107 mkw. Lokale będą miały wysokość od 2,83 do 3 m. Budynki wykończone zostaną z użyciem granitu i piaskowca. Kupujący mają możliwość wyboru jednego z trzech standardów wykończenia mieszkań – Silver, Gold lub Platinum. Zakończenie tej fazy prac przewidziane jest na październik 2011 r. Cała inwestycja składać się będzie z czterech budynków o wysokości od 6 do 14 pięter, w których znajdzie się ok. 900 mieszkań.

W obszarze Żoliborza Południowego swoje produkty przygotowują też inni deweloperzy, m.in.: Layetana, Acciona, Atlas. One również nie są małe, a to oznacza dodatkowe zagęszczenie zabudowy.

Nowy plan

Jeszcze przed dwoma laty wydawało się, że nieposkromiona chęć zysku zwycięży nad systematycznym planem zagospodarowania tej części Żoliborza i zamiast przyjaznej mieszkańcom dzielnicy powstanie wielkie blokowisko.

Deweloperom i samorządowcom udało się jednak porozumieć. Jest więc szansa na dzielnicę przyjazną mieszkańcom. Główną osią komunikacyjną są i mają zostać przedłużona do Powązkowskiej ul. Rydygiera oraz przebudowany pl. Grunwaldzki. Na nowych osiedlach nie powinno zabraknąć podwórek, skwerów i części handlowych. Niemile widziane będzie natomiast grodzenie bloków. Przewidziano też rezerwę terenu pod obiekty użyteczności publicznej, jak np. szkoły czy przedszkola.

Tego typu rozwiązania są niezbędne, zważywszy, że po zakończeniu zabudowy Żoliborza Południowego liczba mieszkańców dzielnicy zwiększy się o niemal 30 proc. Na ok. 20 hektarach deweloperzy chcą bowiem postawić bloki dla kilkunastu tysięcy osób. Tak intensywna zabudowa powinna być więc poprzedzona dokładną analizą potrzeb mieszkańców.