Dom w wielu kulturach ma znaczenie symboliczne, dlatego nie powinno dziwić nas dążenie do posiadania własnych czterech ścian. Szczególnie posiadanie własnego domu daje nam poczucie niezależności, swobody i bezpieczeństwa.

- Rosnący poziom życia, coraz wyższe wynagrodzenia pozwalają nam na spełnianie marzeń o własnym miejscu na ziemi. Kupując dom, angażujemy się w aranżację przestrzeni wewnątrz, jak i wokół niego, pielęgnujemy ją i grodzimy, budujemy twierdzę, która zapewnia nam swobodę i bezpieczeństwo - mówi Marta Suchodolska, dyrektor ds. stylu Westwing Polska.

Reklama

Nie wszyscy jednak mamy czas, chęci i potrzebę aranżowania wokół siebie przestrzeni. Nie wszyscy lubimy prace w ogrodzie, wolimy ten czas spędzać inaczej. Aż 35 proc. ankietowanych opowiedziało się za chęcią posiadania mieszkania. Jak zauważa Marta Suchodolska, mieszkanie daje poczucie anonimowości i większego bezpieczeństwa wśród sąsiadów. Jeśli jednak myślimy o zakupie mieszkania, wybieramy odpowiednią powierzchnię.

W badaniu Westwing okazało się, że preferowaną wielkością mieszkania jest najczęściej powierzchnia od 100 do 150 mkw. Rzadziej decydujemy się na 80-100 mkw., bądź większe (150-200 mkw.). Ankietowani najrzadziej wskazywali metraż 60-80 mkw.

Reklama

Urządzając wnętrza staramy się tak zaaranżować przestrzeń, by czuć się w niej wygodnie i dać upust swoich gustom. - Aż 96 proc. naszych ankietowanych zadeklarowało, że urządzenie domu lub mieszkania, sprawia im przyjemność. Uczymy się stylu, trendów i rozpoznajemy nazwiska i prace projektantów światowej klasy - dodaje.

Sondaż Westwing pokazuje też, że połowa Polaków (46 proc.) często kupuje wyposażenie pod wpływem impulsu. Bardzo chętnie, bo aż 79 proc. ankietowanych zadeklarowało, że drobne produkty wyposażenia wnętrz i dekoracje kupują na prezent dla rodziny i przyjaciół.

Reklama