Sytuacja powoli zaczyna się zmieniać na lepsze, a Grupa Hotelowa Orbis uruchomiła ponownie budowę dwóch hoteli pod markami Ibis i Etap. Pierwszy będzie miał wysokość 10, a drugi 6 pięter. Każdy z hoteli doda po 170 pokoi do zasobu grupy, która w samej Warszawie zarządza ponad 3 tys. pokojów. Na generalnego wykonawcę budowy wybrano firmę Warbud, która zobowiązała się zakończyć prace do maja 2012 r., tak aby hotele mogły przyjąć gości przyjeżdżających do Warszawy w czasie mistrzostw Europy w piłce nożnej.

Hotele zaprojektowano jako dwa funkcjonalnie oddzielne obiekty, posadowione na dwukondygnacyjnym garażu podziemnym dla 175 samochodów oraz trzech autokarów. W garażu znajdą się pomieszczenia techniczne obsługujące obydwa budynki. W każdym z obiektów zaprojektowano pokoje przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

Hotele Ibis i Etap powstają na 1/3 gruntu pozostałego po dawnym hotelu Vera. Reszta działki (1 ha) jest przeznaczona na sprzedaż. – Ten dwuhotelowy projekt kontynuuje założenia Orbisu o koncentracji rozwoju sieci na hotelach ekonomicznych. Obecnie w ramach Grupy Orbis działa 10 Ibisów i 8 Etapów, które w sumie stanowią 30 proc. jej portfolio – mówi Laurent Pichera, prezes Orbisu.

Sieć hoteli Ibis, której początki sięgają 1974 r., dysponuje 861 obiektami w 45 krajach świata, w tym 10 w Polsce. Co ciekawe, są one w całości przeznaczone dla niepalących. W Warszawie sieć posiada trzy hotele. Ibis Warszawa Centrum przy al. Solidarności (189 pokoi), Ibis Warszawa Ostrobramska (137 pokoi) zlokalizowany pomiędzy ulicami Ostrobramską i Grochowską oraz Ibis Warszawa Stare Miasto (333 pokoje) przy ul. Muranowskiej.

Marka Etap należąca do grupy Accor ma 470 hoteli z ponad 41 tys. pokoi w 15 krajach na całym świecie. Na naszym kontynencie sieć ma 411 hoteli z ponad 34 tys. pokoi w 10 krajach: Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Do 2011 roku grupa chce poszerzyć sieć do 500 hoteli i 45 tys. pokoi zlokalizowanych w 20 krajach. Orbis planuje wzmocnienie marki w Europie, a zwłaszcza we Francji, w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, oraz rozwinięcie sieci w Maroku, Indiach, Portugalii, na Węgrzech, w Rumunii i krajach Europy Wschodniej.